Welkom op de pagina van groep 1/2a

Wij zijn de kleuters van groep 1/2a. Wij hebben 2 juffen. Op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag is juf Jolanda er voor ons. Op vrijdag is juf Marijke er. Om de 2 ochtenden is juf Marijke er ook, als klasse-assistente. Het is altijd erg gezellig in onze klas. Bij ons in de groep gaan we dit jaar thema gericht werken. We werken ongeveer 3 weken over hetzelfde thema. Maar we werken niet alleen hoor! We zitten ook graag met elkaar in de kring. In die kring doen we taal en rekenspelletjes, we zingen liedjes uit de liedjesdoos en als we een nieuw liedje leren gaat er weer een figuurtje bij in de liedjesdoos. We kennen al heel veel liedjes! We lezen uit mooie boeken voor en horen leuke verhalen over de thema’s. We werken ook met de methode LOGO 3000. Dit is erg leuk om te doen, we kunnen hier thuis ook aan werken op de computer of de laptop! Iedere woensdag mogen we in de grote gymzaal gymmen en de andere dagen kunnen we naar de kleine gymzaal, maar het liefst spelen we lekker buiten. Binnen spelen we ook graag; in de huishoek, de themahoek, de bouwhoek of de watertafel, het schilderbord of op het digibord. Er is keus genoeg op ons kiesbord. Als er een kind jarig is mag hij/zij op onze speciale verjaardagsstoel zitten. En ieder weekeinde gaat Flip de beer met ons mee logeren, zodat wij kunnen horen hoe gezellig het bij de kinderen thuis is. Nu ben je zeker wel nieuwsgierig geworden hoe onze klas er uit ziet? Kom dan maar eens kijken in onze klas. Tot snel.