Welkom op de pagina van groep 1/2b

Wij zijn de kleuters van groep 1/2b. Het schooljaar zijn we begonnen met 13 vriendjes en vriendinnetjes. In onze groep hebben we een meester en een juf. Op maandag, dinsdag en woensdag staat Juf Joke voor de groep en op donderdag en vrijdag is meester Martijn er voor ons. Juf Joke weet snel wat er bij de kinderen speelt en houdt absoluut niet van ruzie maken, maar wel van knuffelen. Meester Martijn kan heel goed verhalen vertellen en speelt graag gitaar. Juf Marijke is onze klassen assistente en is er een keer in de week en om de drie weken zelfs twee keer bij ons in de groep. We werken thematisch, ongeveer om de drie à vier weken wisselen we van thema. Een aantal thema´s zijn o.a. het kleurenmonster, de Kinderboekenweek; dat gaat over vroeger en dinosaurussen, herfst, beroepen, kriebelbeestjes en zomer. We doen veel aan woordenschat en de woorden sluiten aan bij de thema´s. We werken met Logo3000, hiermee leren wij heel veel nieuwe woorden. We oefenen de woorden met verschillende spelletjes op de iPad en thuis kunnen wij er ook nog mee oefenen op de computer of iPad.

Woensdag gymmen wij in de grote gymzaal, met een echte gymmeester dat vinden wij super. We mogen aan het begin meedoen met een cursus “groeien en stoeien”. Deze duurt vier weken lang en de andere dagen gaan wij naar de kleutergymzaal, maar het allerliefst spelen wij buiten.

In de klas hangt een kiesbord, daarmee kunnen wij kiezen waarmee wij willen spelen of werken. Wij kunnen kiezen uit o.a. de huishoek, de bouwhoek, watertafel, verfbord, spelen op het kleed en werken aan een tafel met verschillende materialen. De Juf en Meester laat ons veel knutselen en dan maken wij de knapste werkjes. Wij mogen ook op het grote Touchscreen werken waarop wij veel spelletjes spelen en leuke filmpjes en liedjes kijken.

Bijna elke dag starten wij in de kring, dan doen wij allemaal leuke dingen zoals voorlezen uit leuke boeken en zingen veel liedjes. Als je jarig bent maken wij er samen een feestje van. De jarige mag dan de hele dag op een speciale verjaardag stoel zitten. Bruintje de Beer is onze logeerbeer. Bruintje gaat elke vrijdag logeren bij een kind uit onze groep. Bruintje beleefd dan de spannendste avonturen en op maandag leest Juf voor uit zijn schrift of we kijken op het Touchscreen wat mamma of pappa hebben verstuurd, via de Parro app. Het is altijd een verrassing wat Bruintje dat weekend beleefd heeft.

Na iedere vakantie, is het op eerste maandag “speelgoed dag” en mogen wij ons eigen speelgoed meenemen naar school.

Ben je nieuwsgierig geworden? Je mag natuurlijk altijd even zelf bij ons in de klas komen kijken.