Welkom op de pagina van groep 1/2b

Wij zijn de kleuters van groep 1/2b.

Het schooljaar zijn we begonnen met 13 vriendjes en vriendinnetjes. In onze groep hebben we twee juffen. Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag staat Juf Joke voor de groep en op woensdag is Juf Marloes ervoor ons. Een keer per week is juf Marijke bij ons in de groep. Juf Marijke is onze klassen-assistente.

We werken thematisch, ongeveer om de drie à vier weken wisselen van thema. Een aantal thema´s zijn o.a. een nieuw schooljaar, Kinderboekenweek dat gaat over vervoer, de ruimte, Nederland, Boerderij, Indianen.

We doen veel aan woordenschat. De woorden sluiten aan bij de thema´s. We werken met Logo3000, hiermee leren wij heel veel nieuwe woorden. We oefenen er mee op school en thuis kunnen wij er ook nog mee oefenen.

Woensdag gymmen wij in de grote gymzaal, dat vinden wij super. We mogen aan het begin meedoen met een cursus “groeien en stoeien” deze duurt vier weken lang. De andere dagen gaan wij naar de kleutergymzaal, maar het allerliefst spelen wij buiten. In de klas hangt een kiesbord daarmee kunnen wij kiezen waarmee wij willen spelen of werken. Wij kunnen kiezen uit o.a. de huishoek, de bouwhoek, de leeshoek, watertafel, verfbord en de wisselende themahoek en werken aan een tafel met verschillende materialen. De juf laat ons veel knutselen en dan maken wij de knapste werkjes. Wij mogen ook op het Touch screenbord werken waarop wij veel spelletjes spelen en leuke filmpjes en liedjes kijken.

Bijna elke dag starten wij in de kring, dan doen wij allemaal leuke dingen zoals voorlezen uit leuke boeken en zingen veel liedjes. Als je jarig bent maken wij er samen een feestje van. De jarige mag dan de hele dag op een speciale verjaardag stoel zitten. Bruintje de Beer is onze logeerbeer. Hij gaat elke vrijdag logeren bij een kind uit onze groep. Bruintje beleefd dan de spannendste avonturen en op maandag leest Juf voor uit zijn schrift. Het is altijd een verrassing wat hij dat weekend beleefd heeft. Na iedere vakantie, is op maandag “speelgoed dag” en mogen wij ons eigen speelgoed meenemen naar school.

Ben je nieuwsgierig geworden? Je mag natuurlijk altijd zelf bij ons even in de klas komen kijken.