Welkom op de pagina van groep 3

We hebben dit jaar een gezellige klas met 15 kinderen. Juf Romy staat vijf dagen voor de groep. Zij krijgt op maandag-, dinsdag- en donderdagochtend ondersteuning van juf Marijke. In groep 3 staat het leren lezen centraal. Wij werken met de methode Veilig Leren Lezen. Om de klanken beter en sneller te onthouden maken wij gebruik van de methode klankgebaren. Zo heeft iedere letter/klank een eigen gebaar. In januari hebben de kinderen alle letters geleerd en kunnen we al heel veel boeken gaan lezen. Tot die tijd zullen we lezen in boeken waar alleen de al geleerde letters in staan.
Uiteraard zijn we in groep 3 ook bezig met leren rekenen en schrijven. In de nieuwe methode 'Alles telt Q' leren we tellen tot 100, tellen met sprongen van 2, 3, 5 en 10, de verliefde harten die zijn altijd samen 10, optellen en aftrekken tot 20 en we leren ook alles wat met meten te maken heeft. Met schrijven leren de kinderen het verbonden schrift via de methode 'schrijven in de Basisschool'. Naast deze belangrijke vakken is er in de klas ook tijd voor handvaardigheid, gym, muziek en soms nog wat gezellig spelen. In de klas vinden we het belangrijk om gezellig met elkaar om te gaan en daarom besteden we ook regelmatig tijd aan de sociale vaardigheden. We gaan er met z'n alleen een gezellig en leerzaam jaar van maken.

Juf Romy