Welkom op de pagina van groep 7

Dit schooljaar starten we met 21 kinderen in groep 7. We hebben 10 jongens en 11 meisjes. Juf Laura is de hele week aanwezig. Het wordt een leuk, leerzaam, gezellig en druk jaar. De kinderen krijgen voor het eerst Engels. Zij leren woorden en zinnen spreken en schrijven. Ook gaan we dit jaar meedoen aan het landelijke verkeersexamen, zowel theoretisch als praktisch. Hierbij moeten we laten zien dat we de borden en de verkeersregels goed weten wanneer we straks naar het voortgezet onderwijs gaan. We moeten nog wel even goed oefenen met het fietsen.

In het komende schooljaar gaan wij twee keer op Bliksemstage. Dit is een stage waarbij we een kijkje mogen nemen bij verschillende bedrijven. Zo kunnen we alvast even ruiken aan bepaalde beroepen. In oktober gaan we al een hele dag naar ‘de Hout’ om meer te leren van de natuur en het milieu om ons heen. Groep 7 is een belangrijk jaar, omdat we al een beetje beginnen met de stap naar het voortgezet onderwijs. We zullen daarom ook iets meer huiswerk krijgen dan we in groep 6 hadden. Elke dinsdag krijgen de kinderen huiswerk mee en elke vrijdag krijgen zij een proefwerk. De huiswerkmap en agenda zijn daarom ook heel belangrijk.

Gelukkig zijn er een hoop dingen hetzelfde gebleven en gaan we door zoals we in groep 6 hebben gewerkt. We doen aan taal, rekenen, spelling, woordenschat, geschiedenis, aardrijkskunde, natuur & techniek, studievaardigheden, begrijpend lezen, verkeer, muziek, tekenen, handvaardigheid en gym. We gaan er een mooi jaar van maken!

Juf Laura