Groep 8 op Texel

Ook dit jaar zijn de leerlingen uit groep 8 weer naar Texel afgereisd voor hun afscheidskamp. Met een luxe bus werden ze naar Den Helder gebracht, alwaar ze op de boot richting Texel stapten. Hier kregen alle kinderen een fiets en begon het grote avontuur.

Voetbalmeisjes kampioen

Op vrijdag 20 mei en vrijdag 3 juni werd op de velden van United Davo het voetbalkampioenschap voor basisscholen gehouden. Aan dit toernooi deden twee jongensteams en één meisjesteam van onze school mee. Beide jongensteams bereikten de finalewedstrijden, maar strandden in de halve finale. De meisjes wisten echter de finale te halen en deze ook nog eens glansrijk te winnen.

Outdoor clinic

Op woensdag 1 juni hebben de leerlingen uit de groepen 6/7 en 8 meegedaan aan een outdoor clinic. Tijdens deze clinic mochten de kinderen met een BMX fiets over een pumptrack fietsen, op een slackline balanceren, skateboarden en longboarden.

Naar Artis

Op donderdag 31 maart zijn de leerlingen van de groepen 1 t/m 3 op schoolreis gegaan. Dit jaar gingen ze naar de dierentuin in Amsterdam. Ze werden al vroeg met de bus opgehaald en bleven lekker lang in Artis. Alle kinderen, juffen en begeleiders hebben het erg naar hun zin gehad.

Project afgesloten

Op donderdag 10 maart werd ons landenproject afgesloten met een inloopmiddag. In alle klassen lieten de kinderen hun werkstukken, knutsels of tekeningen aan hun ouders zien. Ouders en kinderen konden meedoen aan een landenquiz.

Volleybalmeisjes kampioen

Op woensdag 9 maart 2022 deden maar liefst zes teams van de Don Boscoschool mee aan het het jaarlijkse volleybaltoernooi in de Yvonne van Genniphal. Tijdens dit toernooi domineerden de leerlingen van de Don Boscoschool. Zowel het meisjes- als jongensteam werden kampioen van Haarlem. Een ander jongensteam eindigde op de tweede plaats.

Naar de ijsbaan

Op woensdag 16 februari zijn we met de groepen 4 t/m 8 naar de ijsbaan geweest. Dit jaar werden we met de bus gebracht en gehaald. Op de ijsbaan huurden veel kinderen schaatsen. Het is altijd weer leuk om te zien dat kinderen die nog nooit hebben geschaatst binnen een uurtje een behoorlijk stuk kunnen schaasten.

Groep 8 vangt plastic

In de week van 27 september heeft groep 8 zich ingezet voor een beter milieu. Samen met de Plastic Whale Organisation hebben ze in de wijk rond school het plastic (en ander afval) opgeruimt.