Welkom in groep 1/2

Wij zijn een kleutergroep met 20 gezellige kinderen.

Op maandag-dinsdag en woensdag werkt juf Jolanda in de groep, op donderdag en vrijdag werkt juf Hanna . Wij hebben ook twee onderwijsassistentes in de groep. Op maandagmiddag komt er een lieve vrijwilligster ons helpen met de woordenschat.

In onze groep spelen en werken wij gezellig met elkaar. Wij starten met een inloop of in de kring, waar we veel aan woordenschat, drama, taal en rekenen doen met behulp van leuke projecten van de Kleuteruniversiteit. Natuurlijk zingen wij ook en maken we muziek, daar gebruiken we de muziekmethode 123ZING bij op het digibord. Thuis kunnen we deze liedjes ook zingen.

Op het digibord gebruiken we LOGO3000. Hierbij worden veel nieuwe woorden aangeboden en we spelen daar spelletjes mee. Deze kunnen de kinderen ook thuis doen. Zo oefenen we de nieuwe woorden nog meer.

We spelen graag in de huishoek en de bouwhoek. De water/zandtafel is ook erg leuk en er zijn bij ons ook kleden om op de grond te spelen met Duplo, Nopper, Knex, auto's en kleine blokjes. Er is een schilderbord waarop de mooiste verftekeningen worden gemaakt.
Natuurlijk zijn er ook kasten gevuld met veel werkjes en puzzels.

We proberen altijd gezond te eten en drinken, zo heeft ieder kind een eigen beker om water mee te drinken, eten we fruit van onszelf of via het schoolfruit, 3x per week. Bij de lunch eten we vleeswaren of kaas op ons brood, want we gebruiken het liefst zo min mogelijk suiker overdag.

Op dinsdag en/of donderdag eten er in onze groep wel 10 kinderen Tommy Tomato, dat is een lekkere warme maaltijd voor de kinderen. Op maandag krijgen we al regelmatig een gratis maaltijd, zodat alle kinderen Tommy Tomato kunnen proberen. Ook krijgen de kinderen bij ons op schol een half jaar schoolfruit gratis. Wat fijn allemaal he!?

Zoals u kunt lezen is 1/2 dus een gezellige klas, waar veel wordt gedaan. Kom maar eens kijken. Tot snel!?

Juf Hanna, juf Jolanda en juf Marijke

Fotoalbums